Kerstconcert 2017 in de Petrus- en Pauluskerk

Kerstconcert in de Petrus- en Pauluskerk

Nadat onze eigen midwinterhoornblazers Goor hadden opgeroepen om naar het kerstconcert te komen heeft een erg volle kerk van een prachtig kerstconcert kunnen genieten. De vele bezoekers die niet alleen het middenschip vulden, maar tevens beide zijbeuken tot halverwege de kerk, hadden veel waardering voor de zang van het Goors Mannenkoor en van Vocal Group The Journey.

Het bestuur had een deel van deze groep horen zingen tijdens het afscheid van Ruut te Veldhuis en stuurde meteen Tonny Freriksen naar Simone Ewouds om met al zijn charme haar over te halen om ons tijdens het kerstconcert bij te staan. En met succes!
De dames zorgden er met een vijftal eigentijdse kerstliederen voor dat de heren halverwege het concert een kwartiertje konden gaan zitten om de benen te strekken. Doordat we niet achter het altaar zijn gaan zitten, maar achter in de kerk konden ook de koorleden genieten van de prachtige zang van de zevenkoppige groep.
Ook ons eigen optreden klonk weer als een klok en de staande ovatie aan het eind voor alle zangers en zangeressen was het bewijs dat dit kerstconcert op Eerste Kerstdag erg gewaardeerd wordt en dat de traditie zeker voortgezet dient te worden.
De voorzitter bedankte The Journey met chocola en dirigent Hans Kienhuis en pianist Roel Praas met wijn. Zijn verzoek om toch vooral een kleine vrijwillige bijdrage te doneren zorgde ervoor dat de gemaakte kosten ruim konden worden voldaan.

DSC 2504 A

DSC 2507 A

DSC 2516 A

DSC 2520 A

DSC 2522 A

DSC 2525 A

DSC 2526 A

Like ons @Facebook

logo gm bg

Over het Goors Mannenkoor

Het koor telt ruim 60 actieve zangers. Uiteraard wordt er vierstemmig gezongen onder leiding van de dirigent Hans Kienhuis. Tijdens concerten wordt het koor ondersteund op de piano door Frank Sterenborg.

Hans Kienhuis dirigeert het koor al vanaf maart 2003.

Goors Mannenkoor

Anton Dijkhuis